Kompaniya qanday qilib yangiliklarni qo'llab-quvvatlaydigan madaniyatni yaratishi mumkin.

Strategiya 03-12-2017 1488
Kompaniya qanday qilib yangiliklarni qo'llab-quvvatlaydigan madaniyatni yaratishi mumkin.

Umuman olganda, yirik xalqaro va ko'p millatli korporatsiyalar eng o'zgaruvchan ish muhitiga ega joy hisoblanmaydi. Yirik kompaniyalar haqidagi iyerarxiya va byurokratiya tushunchalari oxirgi bir necha o'nyilliklar davomida iste'dodli kadrlarni ulardan uzoqlashtirib kelmoqda. "Sturtup"lar (yangi bizneslar), bozor qoidalarini o'zgartiruvchilar, esa dinamik o'zgarishlar va o'zgacha fikrlashlar sabab raqobatbardoshliligini mustahkamlab kelmoqda.

Korporatsiyalar esa e'tiborlarini ichki va tashqi muhitdagi madaniy qarashlarishi o'zgartirishlari kerak. Chunki bugungi dunyo kompaniyalari ish muhiti doimiy yangilanishdadir. Yangi texnologiyalar, bozor talablari, oilaviy o'zgarishlar va globallashuv bizning yashash va ishlash yo'limizni o'zgartirib yubordi. Korporatsiyalar muvaffaqiyatiga hissa qo'shadigan eng muhum omil bu - iste'dodli kadrlarni jalb qilishga halaqit beradigan har qanday to'siqni bartaraf etish, tashqi hamkorlar bilan ishlash hamda ichki madaniyatni demokratlashtirish hisoblanadi. Katta tashkilotning moliyaviy sog'lomligini mustahkamlash, innovatsion madaniyatni yaratishda yordam beradigan quyidagi asosiy usullar mavjud.

1. O'zgarishlarni ichki ishlardan boshlash.

Har bir yirik kompaniyada uni boshqalaridan ajratib turadigan katta kuchi bo'ladi. Aslidi siz ushbu kuchni payqab uni innovatsion yondashuv muhitini yaratish yo'lida qanday ishlatilishini hisoblab chiqishingiz kerak. Aytaylik, siz dasturlash bilan shug'illanadigan kompaniyada ishlaysiz va qo'l ostingizda o'z ishining ustalari - dasturchilar bor. Ushbu dasturchilar kodlar yozishadi va yangi narsalarni yaratishadi. Sizning fazifangiz ushbu bilimlardan foydalanib, ijodiy tasavvurga tayangan holda kompaniyadagi muammolarni hal etish va yangi fikrlarni yuzaga chiqarishdir. Agar siz marketing kompaniyasini boshqarayotgan bo'lsangiz, undagi tashqi analitik ma'lumotlardan foydalanib o'z korxonangizning ichki muhitini yangilashingiz mumkin.

2. Jarayonni demokratlashtirish.

Ta'rifiga ko'ra, bunday xalqaro kompaniyalar juda ko'p xodimga ega bo'ladi. Bu "ko'pchilik" muvofiqlashtiruvchi innovatsiyaga halaqit bersada, bu jarayonni demokratlashtirish orqali buni oldini olish mumkin.
  • Barcha xodimlaringizga tegishli bo'lgan umumiy suhbatlashish yo'li va innovatsiyani ishlab chiqishga vaqt ajrating. Nega biz faqat innovatsion mahsulotlarga berilib ketmoqdamiz? Innovatsiyalar - mijozlarni qo'llab-quvvatlash yoki avtomatlashtirish jarayoniga muhtoj bo'lgan paytda soha insonlarini jalb qilishni talab qiladigan yangi yo'lni topish demakdir.
  • Ishtirokchilarni qo'llab-quvvatlashga yordam beradigan umumiy vositalar va resurslarni sarmoyalab rag'batlantirish ham innovatsion yondashuvdir. Bugungi kunda tayyor va ommabop yangi g'oyalarga yordam beradigan juda ko'p dasturiy ta'minot yechimlari mavjud. Undan tashqari kechagi zerikarli va sekin dasturlarning bugungi interaktiv va tez "o'ylaydigan" online versiyalari ham paydo bo'lgan.
  • Bunday tashabbuskolik bilan hamkorlikni yo'lga qo'yish ayni muddao. Kompaniyadagi tadbirlarni o'tkazish yoki kompaniya tomonidan keng miqyosda o'tkaziladigan tadbirlarda aniq sarmoyalarni birinchi o'ringa qo'yish orqali yirik korporatsiyalarning ierarxiyasini va katta korporatsiyalarni madaniyatiga ta'sir qilishda va innovatsion inkubatsiyaga olib keladigan natijalarga erishishning haqiqiy usullari mavjud.

3. Shaffof munosabatlar o'rnatish

Hatto eng yirik kompaniyalar ham o'zgarish sur'atiga moslashish va uni qondirish uchun hamkorlarga tayanishlari kerak. Yopiq ishlash endi himoyalanmagan; bu taqiqlangan. Korporatsiyalar texnologiya iste'dodini qondirishga, startuplar hamda universitetlar bilan hamkorlikni rivojlantirishga va mijozlar bilan birgalikda rivojlanayotgan texnologiyalarni eksperiment qilish yo'llarini rivojlantirishga muhtoj.
Bugungi kunda, ko'plab kompaniyalar o'zlarining laboratoriyalarini yoki "tezlashtiruvchi qurilmalar" ni qurish va sinovdan o'tkazishga bor e'tiborlarini qaratishmoqda. Laboratoriyalar katta korporatsiyalar uchun to'g'ri joylashtirilsa juda ko'p ijobiy takliflarni taqdim etadi. Ular eng yaxshi iste'dodni jalb qilish, yangi g'oyalarni tezkor tarzda sinab ko'rish va startup va universitet almashuvi bilan shug'ullanuvchilar bilan kamroq nomenklatura ila hamkorlik qilish kabi eng yaxshi yangi bizneslarni jalb qiladigan muhitlarni yaratishi mumkin.
Umuman olganda, yirik korporatsiyaning innovatsiyalari har qanday sarmoya yoki yorqin yangi g'oya kabi keng miqyosda madaniyat almashinuvi hisoblanadi. Katta korporatsiya ichida innovatsion madaniyatni yaratish uchun evolyutsiyaviy yondashuv zarur. Bu ekotizimni yoqish va uni haydash o'zgarishlarini o'lchash imkonini beradi. Agar muvaffaqiyat qozongan korporatsiyalar o'zlarining farqlovchi vositalarini anglay olsalar, o'z imkoniyatlarini ishga solib, tashqi iste'dodlarni qabul qilish yo'llarini topsalar, ular innovatsiyalarning rivojlanishi mumkin bo'lgan muhitlarni yaratadilar.

Manbaa: perspectives.eiu.com

×